tisdag, juli 17, 2012

En klok idiot


Eftersom jag inte tagit ett löpsteg sedan början av juni då jag drog sönder bägge vaderna tänkte den kloka idioten att en tävling borde vara på sin plats. Bra tänkt idiot. Vad gäller tävling, eller för den delen löpning i skog med karta, var det här första gången sedan 25manna 2011. Kontinuitet är överskattat. Det kloka i den här idioten är att jag inte valde den längsta banan utan vek ner mig på en kortare variant. Även idioter blir klokare med åren alltså.

Ganska snabbt, efter sisådär 5 minuters löpning, insåg jag det tragiska att form inte är något man bara kan få för sig. Det trodde jag. Istället för lätta ben och världsmästarform var det stabbiga ben och syrebrist mest hela loppet. Men jag tog mig runt. Bra där.

Det var fantastisk terräng som inbjöd till glädjetårar och hela evenemanget hade bara ett litet minus i kanten. Kartan fick man vid anmälan på TC. Inte för att jag tittade på banan innan jag lämnade den obemannade startpunkten men ändå liksom. Dessutom lurade arrangörerna på mig fel kontrollbeskrivning så jag tappade 15-20 sekunder vid ettan då kodsiffran inte stämde. Nu gjorde inte just det så mycket då jag redan där behövde vila lite. När jag kom i mål sålde dom iskall Cola. 5 Plus Fan!

3 kommentarer:

PellE sa...

Men du orienterar fortfarande bäst i världen.

Anonym sa...

http://www.hittabrf.se/Brf.asp?Organisationsnr=719000-1110

AspLövet sa...

PellE>> Vad ska man säga. Att orientera i min dagsfart blir nästan tråkigt. Förstår inte hur folk i den här farten kan missa.