måndag, juni 11, 2012

Smuts och mygel med AspLövet


Många tillkortakommanden har man och jag är inte oäven för att plocka upp dom till ytan för allmänt bespottande och spe. Eller många och många. När jag står framför spegeln i min trötta prakt konstaterar jag fort att det är inte så många fel så mycket som ett enda stort. Nåja. Skit i min kroppshydda nu.

I helgen fuskade jag till det lite. Inte avsiktligt men fuffens i allra högst grad. Eftersom jag är ny på det här med MTB-O så tog jag för givet att det är väl som vilka orienteringsregler som helst (sprintregler borträknat). Det jag tog för givet var att man får släpa sig fram i obanad terräng så länge cykeln släpas med. Inte så tydligen. Efter tävlingen uppmärksammade jag att man inte alls får befinna sig i skogen. Tokigt. Och tråkigt. Det momentet är ju ett kul inslag kan jag tycka. Nu var jag i så värst mycket i skogen, typ tre tillfällen, och vid två av dom var det helt oavsiktligt då stigen jag cyklade på försvann i tomma intet utan att återfinnas trots att den fanns på kartan. På en av dom var dessutom jag sträcksämst. Fusk lönar sig alltså inte. Surt.

Men ändå. Fuskare. Jag borde kanske diska mig själv i efterhand. Någonstans där ute finns det en tävlande som kom 11 och kanske hade siktat på en topp-10 placering. Jag usel och banne mig värd en tråd på Alternativet.

Inga kommentarer: