onsdag, juni 13, 2012

Så mycket bättre


Mina gubbvader har i en eskalerande takt brakat ihop. Jag går omkring med med mig själv bara för att få känna den här smärtan som hugger till i vaderna och sen kryper upp i ett kramptillstånd i främre lårmuskulaturen eftersom jag tar så stela och stabbiga steg. Det drar sig uppåt tydligen. Imorgon är det magen som viker ner sig och i slutet av veckan kommer det börja rycka i ena ögonbrynet. Efter det. Kanske tappar jag håret. Börjar bli läge att skaffa en kompressionsbuff. Men jag klagar inte. Det var år sedan jag gav upp hoppet om ett lyckligt slut. Numera önskar jag mig själv bara att få bli äckligt trött vid spontana tillfällen så jag inte glömmer bort att allt kunde ha varit så mycket bättre. Och då tänker jag inte på några överbetalda artister som bjuds på en smickervecka utan längtan till ett bättre slut för en trött medelålders man.

5 kommentarer:

Ulf Troeng sa...

Ständigt dessa gubbvader... Här får du ett hett tips, som är värt att kolla upp om du menar allvar med att bota vadhelvetet: Mårten Prosell. Den mannen har ställt saker till rätta i mången ömma kroppar. Bl.a. mina egna så smått begynnande gubbvader och många andra skavanker i Linnés elitstall. Han nämner också gärna att han behandlat systrarna Kallur med framgång. Ganska dyr, tar 800 spänn för en behandling (behövs ofta flera, beroende på typ av problem), och det gör dessutom oftast jävligt ont. Jobbar med nålar... Men de allra flesta gångerna blir man också kvitt problemen. Värt att fundera på alltså! http://martenprosell.se/

Hans E sa...

Ja, visst är väl hela livet ett mirakel, inte bara kärleken som Ranelid tror. Keep up the good work!

AspLövet sa...

Tack för tipset Ulf. Jag har en kusin som håller på med kroppsmanipulering så han ska få köra laser och andra tortyrmetoder på mig nu men det kanske kan vara värt att sticka nålar också. Har aldrig provat det.

VJ-löparn sa...

Du kanske fått flera nålar i vaderna än du vet om...;)

Ngn som sitter där med en buffklädd voddo-docka?

Hemulen sa...

Bra spår det där med voodo-docka.... Troligen för de ohemula skopriserna eller möjligen färgerna.