måndag, maj 07, 2012

En helg som alla andra


Jaha. Så det var ännu en ointressant helg till ända. Det var det gamla vanliga på alla håll och kanter. Norska segrar på 10mila, barnkalas på ett helveteslekland, några tvättmaskiner körda på ren slentrian och ett par gubbvader som knappt sett skog i år. Men vi backar några steg. 10mila. Det såg rätt kul ut. Korrigering. Det såg förjävla kul ut. Min typ av orientering. Vad nu det var. Jag minns knappt längre. Förmodligen räcker det med en karta och lite träd, två spridda och en i klunga, nuförtiden för att jag ska gny till. Det hade i alla fall gått bra för mig om jag varit med på 10mila. Det tvistar inte ens de lärda om.

3 kommentarer:

Herr Ofog sa...

Svensk gaffling: Rak bana men bara en stämplingsenhet på kontrollen.

Herr Ofog sa...

Va'fan! Det var väl som vanligt. Ingen gaffling att tala om. Slagsmål på kontrollerna. Lång transportsträcka ut til den riktiga terrängen. Mörkt, kallt och vått.

Visst önskar jag att jag hade varit med.

AspLövet sa...

Jag ser inga brister i arrangemang längre. jag ser bara avundsjuka. Från mig själv.