torsdag, april 19, 2012

Hur går det?

 
I morse stod jag framför spegeln och frågade ut mig själv. Framför spegeln men ändå inte förstås. Jag blundar numera för min egen spegelbild. Det finns ingen anledning att må sämre än man redan gör. I alla fall. Hur går det? Det var det jag frågade mig själv alltså. Det borde väl du veta svarade jag. Uppenbarligen vet jag inte självklara saker om mig själv längre. Som hur det går. Eller varför det inte går. Fast nu går det lite i alla fall. Så mycket vet jag. Jag går rätt mycket numera. Fördelen med att ha skaffat en ny träningskamrat. Vi har inte börjat attackpromenera ännu och lättare lufs ligger inte på världskartan. Men gå går. Har även upptäckt friskluft igen. Friskluft är bra skit. Man undrar hur länge det dröjer innan friskluft dopingklassas. Hur som helst. Jag tröttnade ganska snabbt på att fråga ut mig själv. Sen gick jag. Det går bra nu.
 

Inga kommentarer: