måndag, april 23, 2012

Blöta gräsmattor är tufft


Salomon Trail Tour. Tuffa terränglopp runt om i Sverige. I helgen kördes en deltävling ute på Djurgården. Spring Cross. Jag vet inte om man kan kalla Djurgården för terräng. Urban park möjligen. Mest handlar det om grusade gångvägar kantade av träd. Två spridda och en i klunga. Tufft. Tydligen var det några gräsmattor som var blöta och en stig som var lerig. Tufft. Jag hade ju själv tänkt vara med. Bara för att. Jag kontaktade arrangörerna och frågade om dom hade någon gästlista. Man vill ju inte starta bland byket. Dom svarade inte ens på mitt mail. Jag är inte bitter. Här försöker man göra comeback och springa för första gången sedan 25manna förra året men dom meriterna dög tydligen inte. Jag tar nya tag. Jag tror på omvänd toppning den här säsongen. Fler tävlingar. Mindre träning. Ration tävling vs träning bör ligga på 1:1. Snart dags för tävlingspremiär i alla fall. Träningen får vänta.

1 kommentar:

Anonym sa...

STT i Övik brukar dock bjuda på riktiga banor värt namnet...