söndag, december 18, 2011

En hårt planerad helg till ända

 
Hade fina planer för helgen. Som vanligt.

Lördagsplan:
Träna. Långt. Bli trött. Sen spela tv-spel. Tills jag inte orkar mer. Sen spela lite till. På det. Smutta på en whiskeykork. Kanske till och med ta en tugga av nämnda kork.

Utfall Lördag:
Regn och motvind. Ingen träning. Om jag varit Per Elofsson kunde jag kallat mig själv ynkrygg. Hade fullt upp hela dagen med Miniknatare och tvätt. All denna jävla tvätt. Börjar misstänka att grannarna smyger in sin tvätt. På det. Noll minuter tv-spel. Somnade tidigt i fåtöljen och vaknade vid mindnatt stel i ryggen och med lite gubbdregel på hakan. Tittade på sängen men orkade inte hasa mig dit. Somnade om.

Söndagsplan:
Träna. Långt. Bli trött. På det. Sjunka ner i soffan och titta på sport hela jävla resten av dagen. Lägga en kall ölburk i kalsongerna. Känna sig manlig alltså. Både kall och hård. Fast på fel sätt. Om man nu bryr sig om såna petitesser.

Utfall Söndag:
Snöfall och motvind. Ingen träning. Oklart varför. Men ändå inte. Vallade Miniknatarna fyra varv runt kommunen. Ännu ett jävla barnkalas. Skoinköp för hundraelfte gången det här året till dom små liven. Träning för Miniknatarna. Dom lyckliga jävlarna. Och sen ett varv bara för att. Körde mera tvätt hemma. Vad Fan!? Har grannarna varit här igen? Ingen öl i kylen. Kände mig febervarm och slak. Gav upp.

På min gravsten skall det stå:

"Det var lika bra. Han gjorde ändå aldrig som han tänkt"
 

Inga kommentarer: