söndag, juli 03, 2011

Midnattsgaloppen dag 3

 
Det kändes den här dagen som att jag fått Karl Heinz Rummenigges gamla frystorkade lår inplanterade på underkroppen. Segt, stabbigt och smärtsamt. Det andra påtagliga med denna dag var terrängen som mest påminde om något grönvresigt från mellersta Finland. Burr! Och det tredje och mest beklagliga var att jag till fullo förstod att min syn gått åt helvete, Jag såg banne mig inga detaljer på detta grönsaksblad alls och det straffade sig framförallt på den 5:e och 22:a kontrollen där jag bara fick höfta in mot kontrollerna med beklagligt resultat.

23 kontroller på 4,5 km. (Eller 4 km med tanke på att vi spurtade 400 meter). Det kanske är efter banläggningsdirektiven men vad hände med tempoväxlingar? Terrängmässigt blev del lite antiklimax efter dom föregående två dagarnas himmelrike.

Nåja. Jag lyckades på något mirakulöst sätt klara 10 min/km trots ca 5 minuters bommar och ben som borde ställas ut på museumet för forntida stelbenta livsformer.

När jag kom till målet körde några av mina klubbkamrater BIB-fest på TC. BIB! Vart är världen på väg?

Jag grät en skvätt i duschen.

Kan ha varit av schampot men fan vet.


6 kommentarer:

VJ-löparn sa...

Jag skönjer ett mönster på bommade kontroller. 5/6 och 22:an. Funta på den!

gsb sa...

Men varför lägga in H35-karta?
Har du drömt dig tillbaks?

Hans E sa...

Ja, fy för s-n vad detta såg tråkigt ut i förhållande till de fantastiska skildringarna från etapperna innan. Ingen blir filosof i sin egen sängkammare....???????

Hans E sa...

Ja, det måste nog till världens bäste orienterare för att hitta 23 kontroller på en bana med 19 st tryckta på kartan. Höften kanske slank ned mot 2 o 3 eller 12 o 13?
Bara 5 min på den svängen? Fan tro't?

AspLövet sa...

Jadu förstår ju Hasse hur dåligt jag ser. Jag sitter ju inte här och ljuger för er. Jag hade 23 kontroller oavsett vad kartan säger.

Nästsista verkar vara min nya akilleshäl. Tätt efter knäna och gubbvaderna.

VJ-löparn sa...

Nästsista-bommen är ju ett juniorfenomen...;)