lördag, juli 16, 2011

Lite extra

 
Idag cyklade jag 55 km på MTB´n. Ursprungsplanen för dagen var 50 km men min nya livsfilosofi är att alltid göra lite extra. Lite extra för att kompensera alla dom träningspass som aldrig blir av. Med andra ord är det ungefär som när jag dricker alkohol. Jag dricker alltid lite extra som kompensation för dom dagar jag inte dricker. Man vill ha ett bra snitt i livet. Den som har högst snitt när man dör, dör i och för sig också men man kanske hade lite roligare på vägen. Detta är dock något högst ovetenskapligt som jag inte har lagt ner extra tankemöda på. Vilket går tvärt emot min nya livsfilosofi. Men det är bara för att jag vill ha en bra snitt. Nu har jag dessutom tappat bort mig själv i resonemanget så jag gör inget extra av det här.
 

2 kommentarer:

Kula sa...

"Summan av laster och pluslaster ska alltid vara konstant."
Gammalt djungelordspråk.

Dvs mer träning blir mer bira : )

AspLövet sa...

Är inte alla laster Pluslaster? I min värld är i alla fall en last något bra. Dåligt på sitt sätt men alltid bra. Som Plusmeny ungefär.