tisdag, juni 07, 2011

Saker man slickar på

 
Dom här frimärkena ska jag använda när jag skickar beundrarbrev. Till mig själv. Jag kräver lite stil på kurtiserandet när det är jag själv som är måltavlan. Önskvärt hade dock varit att dom gjorts 1966 men VM gick ju i Finland det året så det är lite omöjligt. Det var ju förövrigt en jävla tur att Sverige tog guld både på herr och damsidan nu när dom fick frimärken. Eller så kanske det är som med Foppamärket att det kom först senare. I alla fall. I det första beundrarbrevet läser jag att min orienteringsförmåga får världseliten att framstå som en skock Special Olympiker. Fast det tycker jag är lite att ta i. Åge Hadler var väl rätt OK ändå?


2 kommentarer:

VJ-löparn sa...

När får man se Asplövet på frimärke med klassisk Väsbydräkt ifrån 80-talet. Var det låmga byxor eller Silvabenskydd som gällde då? Eller kanske långkalsonger med kortbyxor över på en tidig vårkavle i snötäckta marker?

AspLövet sa...

Korta byxor och nerhasade benskydd kommer det uppvisas på mitt frimärke. Och en virkad väst.