torsdag, maj 05, 2011

Livet är en fjärilsgaffling

 
Just nu är det Putiken som stjälper AspLövets vision om en sagolik attackpromenad under Tromsøs midnattssol i slutet av juni. För någon vecka sen drog jag sönder vaden i brådskan tillbaka från en lunch. Idag drog jag till den igen då tävlingsdjävulen inom mig fick för sig att nog hinner AspLövet med pendeln som går om 5 minuter. Hur svårt kan det vara tänkte någon idiot inombords. 116 steg nedför och på det bara ett par hundra meter asfalt att tackla. Borde gå. Det sket sig redan 100 meter efter trappan kan jag säga. Höger vad krullade ihop sig. Jag skrek inombords och hytte näven mot Stadshuset på höger sida. Det ska då vara fan. Livet är en som fjärilsgaffling. Problemet är att jag aldrig kommer ur fjärilen. Jag nöter varv efter varv och undrar hur många vingar den här insektsjäveln kan ha. Oändligt många tydligen. Oändligt.
 

Inga kommentarer: