torsdag, maj 12, 2011

Jag saknar empati

 
Idag blev Putiksefen uppläxad förbi korvkiosken och halvvägs till duschen. Nu var det bara på mail men ändå. En kund som lämnat in sina skor och ville ha nya nekades av Putiksefen. Kunden påtalade att jag saknar servicekänsla och är totalt befriad från empati. Hårda ord. Låter lite tuff att bli kategoriserad på det sättet. Passar inte min mesiga image men man tar det man får i min ålder.

Kanske var jag för hård. Jag menar. Kunden hade bara haft skorna i 7 månader och det var ju faktist en 3 mm lång reva uppe på ena skons framdel. Kunden kanske hade sprungit med dom i skogen? Nåja. Man kan inte vara älskad av alla. Vilket i sig låter positivt jämfört med "ingen tycker om mig". Men jag bryr mig inte om vilket. Jag saknar ju empati.

5 kommentarer:

Saucepan sa...

Det är för jävligt om det är sant.

AspLövet sa...

Sann saga. Jag är inte den som letar efter sympati utan berättar den raka sanningen om min uselhet som människa.

Anonym sa...

naaaaej

Anonym sa...

Vilken tomte som klagade på skorna.
Dom flesta vet väl att Icebugs dubbar sitter som mjölktänder och lossnar därefter ...fina i katalog och grymt sköna men slitstyrka verkar var ett okänt begrepp!

Stefan, som tog emot skorna av kunden sa...

Men hon som lämnade in dem var fin... :-)