onsdag, april 13, 2011

Idioten på 2:a våningen är inte omtyckt

 
AspLövet har gått och blivit grannskapets hatobjekt numero uno. Det var lättare än väntat faktiskt. Det hela började med att jag fick min Velociraptor vandaliserad utanför porten vid upprepade tillfällen. Det var förstörda däck och annan ofogsförstörelse. Jag blev så där svenskt mellanmjölksarg att jag knöt näven i kalsongerna, sparkade sönder mina tår på närmast liggande stolsben och skrev en lapp. Jajamen. Så arg blev AspLövet att han skrev en lapp som sattes upp nere i porten. Mina misstankar riktades mot några oborstade snorungar som bor längst ner och härjar runt porten mest varje kväll.. På min lapp skrev jag bland annat dessa rader efter informationen om vad som hänt.

Fördomsfullt får man väl gissa att det är ungdomar som gjort detta och inte en aggressiv PRO-falang

Dom orden fick jag äta upp några dagar senare när en äldre man [tänk Luffarligan] som bor i porten bryskt stoppade mig i trappuppgången. Han inledde vårt samtal med orden. Det där var riktigt FULT gjort!”. Sen hade han en lång utläggning om att jag misstänkliggjort halva trappuppgången eftersom dom minsann är pensionärer och alla tagit MYCKET illa vid sig av min lapp som utmålade denna PRO-grupp som busar. Varken ursäkter eller påpekande om att jag faktiskt skrev ”inte” framför PRO bet på mannen som avlägsnade sig med svart blick. Ironi är en svår konstart.

Så nu är man den utstötte i grannskapet. En liten känsla av Jag mot resten av byket.

Jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt.

Det var längesen jag hade lite nerv i mitt sociala liv.
 

9 kommentarer:

daniel sa...

Den äldre herren är säkert medlem i Järla och var avreagerade sig mest pga att du smädat klubben på din blogg. Eller, har de några gamla i den klubben förresten? Tycker snarare att det känns som att alla där är mellan 15-25.

insider sa...

”Jag mot resten av byket”... det är inget dåligt motto. I klass med klassiska ”Ensam kamp mot markernas hinder”.

Liga sa...

www.argalappen.se...

Anonym sa...

Daniel>>vi har en äldre. Holmberg är 26

AA sa...

Daniel>>vi har en äldre. Holmberg är 26

Anonym sa...

Frågan är väl snarare hur gammal sågen var

AspLövet sa...

Vilken kvasidisskussion det var här då. Men jag är också nyfiken på hur gammal sågen var. Inte "är" alltså? Den har gått bort gissar jag.

Björn-Åke sa...

Kvasi?
En såg mäts inte i ålder utan i tänder!
08:or, är ni allihopa, allihopa

AspLövet sa...

Björn-Åke>> Är vi? Alla utom du? Det är kvasi.