söndag, mars 13, 2011

Jag var. Inte är.

 
Jag är jäkligt bra nuförtiden [läs: Idag. Endast idag]. I tid med gryningen sköljde jag bort gårdagens whiskeyrester ur munnen med lite vatten och gick ut och sprang. När jag var där ute i ensamheten fick jag sköna vibbar från mitt orienterande 80-tal. Att vakna upp tidigt på ett lite för hårt underlag i någon obskyr håla. Tugga på ett torrt polarbröd med räkost som bara växte i munnen. Allt nersköjlt med Coca-Cola. Sen en ångestfylld klädpåtagning där gårdagens svettiga och blöta orienteringskläder skulle nyttjas en dag till. Och på det. Orienteringsskor som luktade mögelost. Det var fan tider det. Jag var jäkligt bra på den tiden [läs: Varje dag. Året runt].
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Whats up? Inte en riktig karta i bloggen detta år... "Ropen skalla kartor åt alla!"

Jr - John Ross Ewing

AspLövet sa...

BaDum-Tisch!

Zerbembasqwibo sa...

+1 på den beskrivningen. Fast colan var rumsvarm (alltid för varmt rum) joghurt. Fruktjogurt på den tiden man inte behövde välja aktivt för att få den med 3% fett.