tisdag, februari 08, 2011

Jag säljer ut mina tjänster

 
Jag funderar på om jag inte kanske skulle bli personlig tränare. Jag menar. Vem vill inte ha världens bästa orienterare som tränare och mentor? Men jag kommer ju inte jobba gratis. Min tanke är att man kan köpa olika paket beroende på hur mycket man har råd med.

100 SEK
Jag skickar en klapp på axeln. Via sms.

1000 SEK
Jag skriver ett upplyftande förmaningstal med bifogad idolbild på mig som köparen kan sätta upp på väggen hemma. (vill man ha en nakenbild kostar det 5000 SEK)

10.000 SEK
Jag ringer upp min adept varje dag under ett år och skriker, "DAGS ATT TRÄNA YNKRYGG!"

100.000 SEK
Jag gör hembesök en gång i veckan och berättar anekdoter från min karriär samtidigt som jag dricker whiskey och beklagar mig över dagens atleter. Allt för att bryta ner någon som jag kan bygga upp. Om jag inte blir för full förstås.

1.000.000 SEK
Jag flyttar in hos min "köpare". Jag förväntar mig fullsevice vad gäller mat och sex men i gengäld kommer jag avslöja alla mina hemligheter. Det finns inga genvägar till den perfekta orienteraren. "Köparen" kommer bli så trött på mig att han med glädje kommer vilja träna 5 timmar om dagen bara för att slippa se mig.


Låt budgivningen börja....
 

4 kommentarer:

Hans E sa...

Innan jag hoppar på 10 000-paketet;kan man få veta lite mer i detalj hur man tränar ynkrygg?

AspLövet sa...

Man böjer sig för vinden som sädesfälten brukar göra fast vinden i detta fall är tyngden i min röst som förföljer dig på träningspasset. Ungefär så tränar man ynkrygg. Lite hunsat så där.

Leif sa...

Kan man få rabatt på 1000 kronors-paketet om man nöjer sig med förmaningstalet men helst vill slippa idolbilden?

AspLövet sa...

Förmaningstalet i ditt fall skulle lyda:

Titta på bilden.