söndag, februari 13, 2011

Har någon sett min hyttnyckel?

 
Vilken fantastisk vinterdag det har varit. Ett par minusgrader, strålande solsken och ett massivt snötäcke som gnistrade i ansiktet på dom som orkade ut. Själv drog jag ner gardinerna. Orkar inte med mer vinter nu. Tålamodet är slut. Har spelat tv-spel och mumlat obekvämligheter för mig själv. Tog ett varmt bad och drack öl ur 33cl burk. Lite Jukolavibbar. Låtsades att jag satt i en Finsk bastu tätt intill folk som hade kramp i vader och spottade blod av trötthet. Det viskades om bommar och hjältelopp. När jag öppnade ögonen var ölen slut och ingen schampo fanns att tillgå. Tyvärr var jag inte i hytt 5256. Ute var det fortfarande vinter.
 

1 kommentar:

Hans E sa...

-20 och folktomt i nylagda spår som gudstjänsten tredje efter trefaldighet. Inte en enda täckbyxturistkäring att svära åt så långt diodlampan når.Gnistrande vita vidder i månskenet. Nya pjäxor. Kan man ha det bättre?