lördag, december 18, 2010

88:an

 
20-40 cm snö och -4 grader. Inte något AspLövsväder direkt. Jag tog mig ändå ut för att köra en MMC-bana. Sket i kartan idag utan memorerade in kontrollerna och körde kartminnes. Det är fördelen nackdelen med att träna på hemmaplan. Man hittar lite för bra. Hursomhelst så piskade den snödränkta vinden mig i ansiktet och i snön var det mer slira än attack. Som en piska i ansiktet alltså.

K'tsh! "AJ!"
K'tsh! "Aooouu!"
k'tsh! "Oooouhh.."
k'tsh! "Mmmmm.."
k'tsh! "Mera! Mera!


Banan var 7,1 km och när jag kom i mål hade jag varit ute i 88 minuter. WOW! Precis som glassen. Kul va! Eller kanske inte... Näee... Man är fan tragiskt tråkig.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Idealtiden alltså! 3 gubbar höll exakt den farten...kallas det fart i den...farten??


Dalis

AspLövet sa...

Jag hoppas vid Gud att det inte kallas fart. Möjligen takt. Eller rörelsemönster.