lördag, september 11, 2010

Tävlingsmat

 
Har minnen från förr att hamburgare och korv på tävlingar kunde man mer eller mindre lita på att det var ätligt men efter 2 tävlingshelger måste jag inse att antingen minns jag fel eller så har det gått utför på matfronten. Förra helgen unnade jag mig en nästintill oätlig, om än billig, hamburgare. Det största problemet var hamburgerbrödet som var så torrt att bara efter 2 tuggar höll man i en slafsig köttbit med några brödsmulor fastkletade i dressingen. Resten hade blåst bort med vinden eller nåt. I dag tog jag det säkra före det hemska och tog en korv med bröd. Den kunde jag ha varit utan. Sketen fattigmans Hotdog som legat för länge i fickljummet vatten är inte OK.

INTE OK!

Tacka fan för att den enda näring man får i sig numera är ur tröstölen när man kommer hem.
 

3 kommentarer:

Erik S sa...

Den bittra sanningen är nog att den torra hamburgaren smakar mycket bättre efter en tolvkilometersbana.

Bullens sa...

Ljummen korv! Jäklar, där rök titeln "Årets arrangemang".

Anonym sa...

Det är bara i ishallar det serveras riktigt god korv! Det är väl inte bara för att det är sååå kallt i ish... isladorna som det smakar bra!?!