torsdag, september 02, 2010

En lång stund blev en kort tur

 
Idag har jag varit ute i skogen hela dagen. Nästan i alla fall. På arbetstid dessutom. Så borde man ha det varje dag. Jag körde tre pass. Frukost, lunch & middag skulle man kunna säga. Totalt var jag ute i 5 timmar. Räknar man 5min/km som en normalfart i skogen borde jag alltså ha kommit upp i 60km. Så långt blev det inte. Min usla sträcka stoppade på 22 km. Man är slut. Som idrottsman. Och människa. Hade jag haft lite ork kvar att försöka hade jag komnmit med bortförklaraingar. Som att på den första sekvensen hängde jag ut kontroller. Skärmar, SI-enheter och på det en stor trave aluminiumställningar. Men ändå. På den andra sekvensen märkte jag upp kontroller till Natt-DM. Men ändå. På den tredje sekvensen tog jag in dom kontroller som jag satte ut på första sekvensen med allt bråte som det innebar att släpa på. Men ändå. Jag kan inte komma ifrån att 22 km är en ytterst kort sträcka på så lång tid. Det är rullatorklass på dagens övningar. Jag är inte värd en öl för den här prestationen usla insatsen. Inte ens en fickljummen öl.
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Va fan - 22 km orientering är 22 km orientering - sist jag fick ihop det på en hel vecka var på 5-dagars... Go Aspman go :)