lördag, juni 05, 2010

Något kul blev något annat

 
Idag borde det varit en högtidsdag. Inte imorgon alltså. Idag. 5 juni. Jag hade ju inbjudit till ett fantastiskt Makrame-arrangemang. Ordnat orienteringsslingor som skulle satt bry i deltagarnas huvuden. Skissat på ett TC som skickat arenaproduktionen in i framtiden (fast med en stänk av '"förr" givetvis) Men av det blev det inte. Det inkom så få anmälningar att en sågverksarbetare hade kunnat räkna dom på ena handen. Tydligen ligger det inte i tiden att springa ölorienteringar. Inte mina i alla fall. Kanske har folk skaffat sig ett liv. Gått vidare från förr. Tragiskt. Jag som lever kvar i förr börjar känna mig ensam.

Men jag är inte bitter.

Istället för dekadens satte jag mig på mountainbiken och trampade 60 km. Det var mest jag själv idag. Om ingen vill leka med mig får man roa sig själv. Antingen med den ena handen eller båda. Funderade under rundan ifall jag ska börja med belöningscykling. För varje mil jag cyklar får jag dricka en öl. Under träningens gång alltså. Kan sporra till långa rundor. Om än vingliga på slutet.
 

Inga kommentarer: