fredag, juni 18, 2010

I helgen händer det alla väntat på.

 
Alla vi som inte ska till Jukola klappar....

..varandra på axeln och säger.

Äsch! Det ska ju regna hela helgen i Finland och ölen kommer bli kall vilket ju är helt fel, för på Jukola ska den vara fickvarm och äkta makkara finns faktist att köpa på AspLövets lokala Hemköp numera.

Och dessutom så ska Putiksefen jobba imorgon och tydligen har dom spärrat av halva stan bara för den begivenheten. Nog för att jag är världens bästa orienterare men inte hade dom väl behövt ta i så mycket för min skull. Jag kommer titta ut från Putiken klockan 12:00 och vinka till alla exalterade besökare som står bakom avspärrningarna.

*Ikväll dricker jag Koff. Inte för att låtsas åka Finlandsbåt utan för att det är gott*
 

4 kommentarer:

Saucepan sa...

Kom till terminalbaren och dela en bägare med oss för lycka och välgång!
Sen kan du åka hem till Koffen.

AspLövet sa...

Det hade varit fint som memma med mjölk i motsol det (gillar inte memma men ändå) men ni åker ju så jäkla tidigt. Putiken stänger ju först när ni ligger långt ute i skärgården med båten.

Anonym sa...

Fk finn sitter i fin form i baren i fören och skänker dig en tanke. Men nu har vi inte tid med dig mer för ska vi beställa en ny runda. Möjligen vi skriver ett inlägg efter bastun när festen börjar på allvar. Vi har torr tränat ordentligt så du kan vara lugn.

AspLövet sa...

Jag lyssnar inte på er mer. Ni kan skriva vad ni vill här. Jag har det ändå sämre där jag är. Oavsett vad ni skriver.