torsdag, mars 04, 2010

Uppgiven

 
Jag vet inte riktigt längre. Kommer den här vintern någonsin ta slut? Köldhelvetet har satt sig så djupt i själen att jag inte kommer tina förrän första höstkölden slår till och så är man inne i loopen igen. Jag orkar inte ens bli upprörd längre. Ikväll motar jag bort vintern med rom & cola. Hittade 2 småflaskor i barskåpet som måste ha följt med från någon flygresa i fjärran. Orkar inte blanda utan dricker först småkluckande klunkar ur dom små romflaskorna och gurglar sen munnen med coca-cola. Alltid dödar det något. Jag tittar ut genom fönstret och ser att ett ymnigt snöfall täcker det tjocka snötäcket över Fläskberget. Inser att för min egen överlevnad borde jag ha skaffat 1 liters flaskor istället för dom här fjuttflaskorna.
 

1 kommentar:

tråkmåns sa...

Skulle inte du ha slutat med Coca-cola? Vill minnas att det basunerats ut här några gånger. Suck.