lördag, mars 06, 2010

Om jag haft tid hade jag gjort något annat

 
Gick upp (för) tidigt för att ta en tur med en träningskamrat. Med träning menar jag att vi promenerade och medans han kissade allt för ofta frös jag. Efter den tidig nedfrysningen av valda kroppsdelar promenerade jag vidare i kylan till pendeltåger. Som var inställt. 30 minuters extra väntan på en öde perrong. Kul. Sen jobbade jag under stillhet i putiken nästan hela dagen innan jag vallade två Miniknatare på ett barnkalas. Barnens Djungel. Sicket jävla ställe. 2 timmar utan syre i ett sorl som kan få den starkaste att vilja ta livet av sig. När jag sen efter matinköp stapplade in i lägenheten vidtog 2 timmars intensiv städning. Hela anrättningen toppade jag med en (1) kall Guinness. Folkölsvarianten. Och på det. Trötthet. Jag minns inte när jag hade en sån här bra lördag sist. Om någonsin.
 

3 kommentarer:

Rickard sa...

Välkommen in i vuxenlivet, Asplövet.

AspLövet sa...

Är det så alltså?

Faan!

Jag som troode att det skulle vara kul att få bli vuxen.

Anonym sa...

LGW: Nu förstår jag varför du så fullkomligt ignorerade mitt och Saucepans tappra försök att nå dig på Lördags kvällen....