torsdag, mars 25, 2010

Åka pendeltåg

 
Jag har löst pendeltristessen. 30 minuter in till Putiken och sen långt mycket senare 30 minuter hem igen. Inte alls kul. Jag brukar läsa gratistidningen Metro på morgonpendeln men den är slut i Rotebro. Under en längre period har jag läst böcker men det blir dyrt. Jag slukar böcker likt grillchipsen med dipp på fredagsmyset.

Men nu.

Jag har konfiskerat Miniknatarnas PSP. Jag stövlade in i deras rum och la händerna på den lilla skönheten. "Nu är det slutspelat på grund av det ni ställt till med", sa jag. Det kom ingen motfråga om vad dom kan tänkas ha ställt till med så med största sannolikhet var dom skyldiga till något. Ingen anledning till dåligt samvete med andra ord.

Just nu skjuts det aliens 60 minuter varje dag.

Kvalitetstid.
 

1 kommentar:

Molson sa...

Du vet ingenting om att åka tåg. Ingenting.