fredag, februari 05, 2010

Viktig regel: Rita inte i med mörk färg.

 
Sitter och gnetar med banläggningen till Grymnatta. Det går trögt. Funderar på ungdomsbanor och vilka svårigheter jag själv fick streta mot när det begav sig. Bläddrar i tummade kartpärmar och inser plötsligt ett otyg. Under några tragiska ungdomsår ritade jag i mina vägval med både blå bläck och röd tusch. Sicken idioti. Dubbel idioti. Mina gubbskumma ögon kan inte se om det var stig eller inte jag sprang på. Jag låtsas att det var stiglösa banor.

Vilken kille jag var.

Vart började allt gå snett?

Bana från H12 (i Finland kallat M12)
 

6 kommentarer:

en djefla man sa...

Jag gillar ditt vägval till sjuan. Istället för att följa vägen hoppar du ner i ett vattenfyllt stenbrott.

VJ-löparn sa...

I Finland -78 var det så djävligt att ibland var det lättare att göra så.

AspLövet sa...

Kanske var jag så snabb att jag fick brinnande fötter och behövde kyla ner dom? Alternativt att det var så varmt i mina plastskor att fötterna började koka på mig.

Eller så var jag bara usel.

Kart-Bosse sa...

Jag gillar inte att "en djefla man" är ironisk mot världens bäste. Se och lär i stället!

gsb sa...

"Var började det gå snett?"

Tja, redan till 1:an?

AspLövet sa...

Dagens vinnare blir gsb som kan hämta ut ett icke valfritt definitionsfodral i putiken. Välkommen ut ur burarna.