tisdag, februari 23, 2010

Inställda tåg är humor

 
Mitt i mitt eget ångestfyllda hat mot kyla och vinter så kan jag inte annat än älska hur dom senaste dagarnas köld & snökaos påverkar folk. Det är med fascination jag tar pendeltåget varje dag och ser hur folk kokar av ilska. Kokar. Hur man kan lägga så mycket energi på saker man inte kan påverka är helt fantastiskt. Förmodligen är det deras egen träliga vardag som tas ut på vintern och SL/SJ/Vägverket men det gör ju det hela bara roligare. Om man vill ha det kul i februari ska man ge sig ut i lokaltrafiken. Jag har aldrig haft så roligt som nu. Hoppas eländet fortsätter lika länge som den här jävla vintern så får jag något gott ur det hela.
 

3 kommentarer:

Osse sa...

Om det fortsätter att snöa som det gör nu kommer du nog att få några rediga gapflabb i eftermiddag :o)

Det blev för mycket av det roliga för mig idag så jag tog bilen.

AspLövet sa...

Jag har börjat tajma in tidigare tåg som är jätteförsenade men det innebär att jag kommer hem/till jobbet tidigare än beräknat. Genialiskt.

Anonym sa...

Några har organiserat sig mot vintern i Vinterhatarklubben http://vlt.se/nyheter/omvarlden/1.742248-vinterhatarna-vagrar-sno-och-kyla