måndag, januari 11, 2010

Tål Zombies sån här kyla?

 
Jag fick en märklig känsla när jag var ute ikväll. Klockan var sent och ovanpå ångestkylan låg en råkall dimma som sprang rätt in i gubbvaderna utan att passera gå. Gatlyktorna kämpade mot mörkret och dimman medans upplysta fönster gapade tomma på livstecken. Plötsligt kändes det som att jag var med i en fattigmans zombieapokalyps. Alla människor var lika bortblåsta som deltagarna på ett Ultra-SM men inte fasiken kom det några Zombies rusande. Det var bara jag, kylan och ensamheten som sakta vandrade runt kvarteren där jag bor.

När jag kom hem och hade borstat tänderna hörde jag grannen spola i toaletten.

Om det nu var grannen.

Jag låste dörren med bägge låsen ikväll.


3 kommentarer:

HansE sa...

Ensom zombie på kveldstur...

Hans E sa...

Alltså inte ovanstående.

Jag såg zombies. Utsrålande ett sällsamt ljus gled de runt ett gärde nära dig, varv på varv. Jag var själv en.

AspLövet sa...

Det är ingen stil på nutidens Zombies alltså.

Jagar varandra.

illa.