fredag, januari 22, 2010

Osnutet är inte bäst.

 
Idag ligger jag ihopkurad bakom putiksdisken. En elak förkylning har slagit sig till ro ett spadtag upp i skallbenet och jag gnuggar mitt ansikte mot den sträva putiksmattan för att lindra den molande pinan. Jag vilar min blick upp mot Buffstället och ler ändå litegrann mitt i all motighet. Idag fick jag in en massa nya buffmodeller och mitt största problem idag, förutom förkylningen som måste komma från sprinthelvetet, är att välja vilken jag ska stödköpa. Jag ska jobba imorgon så det är ingen brådska.

Jag kan ligga här hela natten om det är så.
 

4 kommentarer:

Kula sa...

Sprinthelvetet? Nä nu får nog Hr Lövet tagga ner en aning : )

Kart-Bosse sa...

AspLövet! Kula vet inte hur rätt du har!

AspLövet sa...

Kula>> Tagga ner? Läste du inte texten? Jag ligger ju för fasiken redan ner på golvet. Förresten har alla distanser sina helveten. Alla har dock inget himmelrika som kontrast.

Anonym sa...

Asplövet>> Det är väl solklart? Sprinthelvetet är den enda möjliga förklaringen.

Det lär finnas läkare som börjat fundera över kopplingarna mellan Sprinthelvetet och spetälska.

Var glad att du slipper undan med en förkylning!