torsdag, januari 07, 2010

Ett jobb bland jobben

 
Jag kastas mellan jobbuppgifter här i Putiken. Från stöddig putikschef till lokalvårdare till plock & pack till orderhanterare till reparatör till kundtjänst till något jag inte ens vet vad det ska kallas. Och på det marknadsansvarig. Har börjat pula med annonsering och spottat ur mig några alster redan. Ett exempel ser ni här nedanför.



Det var svårare än jag hade väntat mig. Plötsligt var jag tvungen att sätta mig in i hur vanliga orienterare kan tänkas agera. Därför spelade jag på känslan av att tappa bort klungan. En inte helt lätt känsla att fånga när man själv aldrig upplevt fenomenet. På den tiden det begav sig var jag med i många klungor men jag tappade aldrig kontakten. Däremot sprang jag ifrån klungorna. Sån var jag tydligen. I alla fall vad jag vill minnas.

När jag sitter med det här annonsarbetet kännner jag mig i alla fall som Don Draper i Mad Men. Det är bara kostymen som fattas. Och whiskeyn. Jag har allvarliga funderingar på att köpa in en sån där drinkbricka till putiken. På den ska det stå några flaskor finwhiskey, en iskink och ett par feta whiskeyglas. Sen tar jag mig några stänkare medans jag tänker ut nya briljanta ideér. Det är bara det där med alla cigaretter som bär emot. Jag tror jag skiter i dom. Drinkbordet på kontoret kommer däremot aldrig bli torrlagt. Inte så länge jag är PR-chef.
 

2 kommentarer:

Tulle Ruskomsnusk sa...

Skönt att se lite retro som en "gammel"-kompass och stearinljushalogen? Har ni kompassrosen-pjuck åsså?

AspLövet sa...

Tyvärr in kompassrosen. Det hade suttit fint. Men som sagt tidigare har jag en hel kartong med startkortshållare för Skid-O. Och stegräknare till förbannelse.