tisdag, december 01, 2009

Julklappstips

 
Jag har ju "Veckans Klipp" i putiken och hade en finfin produkt inför nästa vecka.

Startkortshållare

Primärt en grej för skidorientering men funkar nog även för andra orienteringsdiscipliner.

Trodde jag.

Nu visar det sig att man i princip slutat använda startkort. Det ska pipa numera tydligen. Så här sitter jag på ett berg med "startkortshållare" som varken är något klipp eller brännbart material.

Men jag är inte dum *lever i förnekelse*

Jag kommer byta namn på den till "Iphone-hållare"

Det finns en miljard Iphone-nördar där ute som kastar pengar på onödiga gadgets och tillbehör.

Ni hittar den här revolutionerande produkten på Blocket och eBay inom kort.


Nej... det sitter ingen Iphone på produktbilden. Jag må vara mycket men fast i teknikträsket sitter jag inte.
 

4 kommentarer:

VJ-löparn sa...

Du har satt på den på fel arm eller åt fel håll. Startkortet ska var utåt eller ingår det i konceptet?

AspLövet sa...

Läser du inte vad jag skriver?

Någon, eller några, har tydligen avskaffat startkorten. Min uppfinning är således i teknikens framkant och helt startkortlöst.

Jag kan förresten göra egna retro-startkort med ditt ansikte i varje ruta om du önskar. Kanske kan bli en försäljningssuccé i putiken. EKta startkort ska jag döpa dom till.

VJ-löparn sa...

Va!!! Är startkorten borta? Då har jag uppfostrat mina miniknatare i enhandsstämpling i onödan. Vi som har kört fingerstretch för att få bästa möjliga utsträckningsmöjlighet i tummen. Vad är det som gäller nuförtiden i stämplingsväg? Varför har inte någon sagt något? Känner mig lite som Mr Truman...
Förresten vad är en Iphone?

Per Frost sa...

Vad du än gör, låt aldrig dessa startkortshållare falla i glömska. Då är snart den sista spillran av gammal, genuin skidorientering med snö och allt borta!