lördag, september 26, 2009

Bländad busgrogg

 
Under hela mitt yrkesaktiva liv har jag hört om folk som tar med sig jobbet hem. Det har varit något totalt främmande i min värld. Alienaktigt helt enkelt. Jobba på sin fritid? Har dom inget roligare att göra med sitt liv?

Den här helgen har AspLövet tagit jobbet med sig hem. På köksbänken ligger en Monsterlampa och lyser. Satan i gatan vilket sken. Min gamla halogenlampa ligger i garderoben och skriker om otrohet och skilsmässa. Jag förstår honom. Inga ursäktar är goda nog.

Men det handlar om inget mer sexigt än produktutbildning. Även om man inte själv är en fanatisk anhängare av materialsporten orientering måste man ju veta vad man har att stå upp emot. Ni vet den gamla klyschan. "Håll dina vänner nära men dina fiender ännu närmare".


Nu tänker ni säkert. "Hade inte du slutat dricka Coca-Cola?". Må så vara men den regeln gäller inte om nämnda dryck blandas med alkoholhaltig substans. Ni ser. Det finns vägar runt alla regler bara man vet vilket träd man ska kapa.


P.S Busgroggen vann. Lampan lyser fortfarande men AspLövet har slocknat. I min värld utses vinnaren på dom premisserna.
 

Inga kommentarer: