onsdag, augusti 12, 2009

Test av sportmössan

På kvällens mtb-tur fick jag sällskap. Satans sprint alltså. Det är inte varje dag det händer. Dom här killarna satte högsta jäkla fart direkt. Och jag bara tänkte: "Inte en sportmössa att jag hänger med dom här killarna". Men sen kom det en backe och vips låg jag först. Och jag bara tänkte: "Skit i sportmössan. Jag är inte så pjåkig". *skakar förvånat på huvudet*

Sen rullade vi vidare och vi rundade Rödsjön som inte alls är röd men fort gick det och jag bara tänkte: "Inte en sportmössa att jag hänger med dom här killarna". Men det dök upp en backe och så var jag förbi. Igen. Och jag bara tänkte: "Skit i sportmössan. Jag är ju grym". *grrr*

Sen var det visst fri fart. Tyckte somliga. Och jag bara tänkte: "Inte en sportmössa att jag hänger med dom här killarna" Men sen kom. Jag törs knappt säga det. En backe. Vem var först? *AspLövet vinkar och hoppar upphetsat* Och jag bara tänkte: "Skit i sportmössan. Jag är världsbäst". *pekar mot himlen med hela handen*

Sen började vi närma oss vår egen kommun och farten hade bedarrat men jag höll mig i täten. Om man nu kan kalla sig själv täten i en grupp om tre. Och jag bara tänkte: "Inte en sportmössa att dom här killarna hänger med mig på spurten" Men det gjorde dom. "Jävla sportmössan!!". *hytter med näven mot hatthyllan innanför dörren*

Inga kommentarer: