måndag, augusti 24, 2009

Nytt motto

Jag har skaffat ett nytt motto. Jag och mitt eländiga knä. Hela jag med andra ord. Och en bra bit av min aura dessutom. Tipset har jag fått, via hörsägen, från en gammal tant. Fast jag har vänt på mottot så att det passar mig bättre.

När folk frågar hur det är, eller hur man mår, svarar man ju i dom flesta fall medelsvensk med ett, "bra". I undantagsfall svarar man att det är, "skit", men då brukar man skoja bort det lika snabbt (oavsett om det är bra eller skit).

Från och med nu kommer jag på alla dylika frågor svara.

- "Vem bryr sig"

Notera att det är inget frågetecken efter, "vem bryr sig". Det är ingen fråga för inte fan vill man ha svar på något. Det är bara ett torrt och lagom kort konstaterande.

- "Vem bryr sig"

3 kommentarer:

Håkan Dahlgren sa...

Jag bryr mig. Har du varit och fått knäet undersökt?

VJ-löparn sa...

Jag är med Håkan. 2-1 Till oss som bryr oss hur det är med din kropp.
3-1 med Fru Asplövet?

AspLövet sa...

Jaha.. nu leder ni plötsligt med 3-1 trots att jag har hemmaplan. Vi skyller väl på den där jävla motvinden dårå.

*kisar med tårar i ögonen*


Inga ledband, eller menisk, verkar vara skadade. (Fast det vet man ju hur det är med läkarkonsten och deras uppskattningar) Ska röntga knät imorgon.