söndag, augusti 30, 2009

Hur man skrämmer bort folk

Jag tar på mig saker. Av någon anledning. Ganska snart ska jag arrangera klubbens Natt-KM. Den där klubben jag tävlade för under mina glansdagar alltså. Tydligen betalar jag fortfarande medlemsavgiften. Inte mycket jag får ut av dom pengarna. Förutom att ta på mig arrangemang dårå. Nåja. För snart 5 dagar sen slängde jag upp en inbjudan till det häringa nattmästerskapet. Försökte med min enkla bild förmedla den känslan dom kan förvänta sig.



Det var inte så smart tror jag. Efter snart 5 dagar har jag fått 5 anmälningar. Vet inte vad som skrämmer folk. Kanske är det mörkret. Eller att dom måste välja väg själva. Något är fel på min inbjudan helt klart.

Hade jag fått större anstormning av anmälningar om jag lagt upp en solig bild över en gräsklädd park med en skärm hängandes i en blommande rhododendrobuske?

Jag är rädd för det.

Jag är rädd för det.

4 kommentarer:

Saucepan sa...

Natt-KM i all ära...

Jag är rädd för att det inte kommer någon inbjudan till Makramé.

Finns det någon substans i den rädslan?

AspLövet sa...

Det kan finnas substans i den rädslan. Åtminstone med AspLövet som arr. Jag har ett tajt schema dom närmaste månaderna tyvärr. Hur jävla otroligt det nu än låter. Möjligen skakar jag fram en SpOL till senhösten.

Daniel sa...

Konstigt. Efter Grymnatta fick jag en bild av Väsby som värsta sortens hardcore-nattlöpare! Men icke(?)

Jag tycker inbjudan är väldigt inbjudande - lite "Grymnatta Light" - men nu springer jag ju inte för Väsby. Kommer det finnas öppen klass för utsocknes?

AspLövet sa...

Ingen öppen klass. Förhandlar just nu om ett "känsligt" område så om det går igenom kommer det bli enbart för klubblöpare samt ont om Parkeringsplatser.