fredag, juli 10, 2009

Utvisningshotet trappas upp.

Jag nämnde häromdagen att Svenska staten är mig på spåret. Igår fick jag det bekräftat. Dom tar till det absolut bästa gardet för att få bukt med mig tydligen. AspLövet måste synas i sömmarna tänker dom nog. Men jag är smartare än dom tror. Deras utsända lyckades jag få korn på innan han såg mig. Jag kastade mig ner bakom en plaststol på den båt jag förskansat mig och kikade misstänksamt mot mannen som satt i en solstol och spanade efter mig. Han hade en röd tröja och chinos på sig. I ena handen glödde en cigarett och han låtsades smälta in bland dom andra svenssonturisterna som drack öl ur plastmugg och skrattade störande högt. Förmodligen låtsades dom ha roligare än vad dom egentligen hade. Nåja. Mannen som var efter mig smuttade på ett glas vin och lät blicken svepa som en vindrutetorkare över båtdäcket. Jag kröp runt hörnet och flydde ner i min hytt. Där tillbringade jag resten av resan och gick inte av båten förrän en städerska kom för att bädda rent och började tafsa på mig.

Dom får allt skicka någon bättre än Hasse Aro efter mig om dom ska lyckas.

Ska dom få mig till Norge får det bli i en liksäck.

Inga kommentarer: