tisdag, juli 07, 2009

På semester

Jag har semester. Rättelse. Jag låtsas att jag har semester. Efter en kortare rundringning bland några ytligt bekanta visade det sig att det procentuella flertalet hade semester. Så då låtsas jag också det. Ibland måste man få fuska. Ahhh! Semester. En fantastiskt bra anledning att knäppa upp den första ölen före klockan 12. Tyvärr stötte jag på problem redan klockan 12.01. Bara en öl i kylen. Illa. Jag häller upp den men dricker inte. Funderar på hur den ska kunna bli fler. Av sig själv. Kan ölceller dela sig på något sätt? Tittar i plånboken men den är tom så någon spontanresa till bolaget eller sunkigare utskänkningshak är inte att tänka på. Jag är på en semester för medellösa. Torka och förbannad armod är till fullo på semester hemma hos AspLövet. Barskrapade välkomna häråt.

4 kommentarer:

Hans E sa...

Borde du inte välkomna sådana som är stadda vid kassa snarare?

AspLövet sa...

Fasiken!!

Det har du ju rätt i.

Förkasta dom som sitter i samma gamla eka som mig själv och öppna famnen till folk med pengar, jobb och en förkärlek till dekadent leverne.

Tack för tipset.

Markus sa...

Så här?
http://www.bonton.se/sv/galleri/15.gif

AspLövet sa...

Markus>>> Hehehe.. Det där är jag på pricken. Skjorta och allt.