onsdag, juli 01, 2009

Jag hade i alla fall tur med vädret

Den senaste tiden har det blivit alldeles för lite av det som man behöver mycket av och på samma gång för mycket av det som man absolut bör hålla på den lilla nivån. Sen har jag haft mycket lite av träning och lite för mycket av något annat som jag inte kommer ihåg vad det var just nu. Summan av allt detta blir inte alls 42.

När jag så skulle ut och cykla idag var det nära att gummibandet brast redan i trappan ut från lägenheten men jag bet ihop och kryssade 40 km mellan solflanörer, picknick-pack, smutta skogsstigar, en och annan babe (inte grisen), en hårt trafikerad väg där jag nästan förlorade vänsterarmen och ett par kor som såg förvånat på mig.

Men mest av allt längtade jag hem.



4 kommentarer:

Molson sa...

Gräs i balkonglådan, genialiskt.

AspLövet sa...

Molson>> AspLövet är Fläskbergets svarta får som vägrar odla finblommor och feta enbuskar. Styrelsen för bostadrättsföreningen tittar snett när man möts.

Liga sa...

Gräs måste ju klippas!!

Varför inte grus eller kanske asfalt?

AspLövet sa...

Liga>> Grannarna under mig har lagt strandsten i lådan. Genialiskt. Jag funderar just på hur jag ska kunna sno hem tillräckligt och från vilken stenstrand.