söndag, juli 19, 2009

Det kokar över

Jag är på ett jävla humör idag. Tror aldrig jag bubblat och kokat så här mycket förut. Jag är som en gammal ångkokare som blivit skev och hur jag än trycker och bänder får jag mig själv inte tät. Det pyser ut och piper och frustar och skakar och skriker och jag tror till och med att det jävlas. Det är inga stora saker som fått kokaren att ge upp men den sista vattendroppen stjälptes i under morgontimmarna när jag var ute och luftade mina gubbvader. Min promenad gick förbi den nyanlagda multiarenan där Miniknatarna lirar boll varje dag. På plan låg det 30-40 fimpar, stora brännmärken i plastgräset och en halvstor bit av mattan var bortskuren. AspLövet fick tokspel. Jag gick raka vägen hem och skrev en "lapp" som jag satte upp på arenas sarg. Jag vet innerst inne att såna här jävla lisgister utan någon som helst uppfostran bara triggas av sånt men jag kunde inte hålla mig.

Nästa gång jag ser det där fjuniga moppegänget på fotbollsplan ska jag agera som den bittra gamla gubbe jag är och skälla ut dom efter noter som inte uppfunnits ännu. Det kommer inte göra någon skillnad i deras beteende men fan om snorungar ska få bete sig utan att någon orkar bry sig.

Jag är på ett jävla humör idag och den här stormen kommer få tragiska konsekvenser tror jag.

Inga kommentarer: