lördag, juni 06, 2009

Varken friskare eller sjukare.

Vi står och tittar på varandra i dörröppningen. Jag och mitt sjukdomstillstånd. Jag motar dig i dörren Olle, säger jag väsande. Men jag heter ju inte Olle, får jag till svar. Det spelar ingen roll. Jag äter Ipren och dricker Kan Jang och om nu Jang kan borde jag kunna så här kommer du inte in. Min ömmande hals och värkande kropp vet inte vart dom ska ta vägen så jag går och sätter mig framför datorn igen. På NOC avgörs idag den viktigaste distansen och jag missar inte en sekund. Det är 19 onlinekontroller i dom 4 klasserna och för att ha full koll måste man lägga upp en logisk process hur man ska klicka sig fram och använda sin bästa vän F5. Men framförallt följer jag löparna via GPS-trackingen. Det är som en erotisk dröm där man vaknar lite lätt fuktig och helt salig. Jag är bra på sånt här. Sjukt bra.

3 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Kan det vara så att det är nerverna som spökar och att du är knallfrisk när det är dags för tävlingen?

AspLövet sa...

M-L>> Jag har nog med mina vanliga hjärnspöken. Skulle det visa sig att jag är psykosomatisk också kan jag lika gärna lägga ner verksamheten och låsa in mig för gott.

Men jag hoppas att du har rätt i att jag vaknar knallfrisk. Jag behöver lite medvind just nu.

Anonym sa...

Echinaforce är kan jang överlägset, skall tas i koncentrerad form..... dessutom innehåller det 66% alkohol.