tisdag, juni 23, 2009

Tisdagstipset

Ahh... Tisdag.

Även kallat "Lill-Fredag" bland oss arbetslösa.

Själv har jag firat den här dagen, före dagen som man festar på för att ha något kul mitt i veckan, genom att blanda ihop en Margarita. Smakar fan för att vara helt ärlig men det är ju inte smaken man är ute efter. Till den äckliga drinken har jag passande nog slängt ihop en chili lika het som som Minna Kauppis strumpor efter ett sprintlopp (Jag kunde ha valt ett helt annat klädesplagg men man vill ju inte framstå som en desperat stalker).

För er som är lata och inte orkar laga mat går det lika bra med en starkt kryddad ölkorv. Det är ändå tanken som räknas.

Skål mina vänner.

Imorgon är det Lill-Lördag!

2 kommentarer:

Molson sa...

Nu blir jag besviken. Marguerita är min favoritdrink. Jag skall lära dig blanda riktigt goda ska du se där både smak och annat håller högsta kvalite. PLanerar en repris av fjolårets odyssé i akademikerhålan norr om dig mot sensommaren.

AspLövet sa...

Maggan är en bra drink som köpedrink. Själv blandade jag en med fulkoncentrat från livsmedelsaffären och då smakar det därefter.

Vi får ta en Uppsala-repa efter sommaren och unna oss en riktig rackare.