torsdag, juni 11, 2009

Kommer ni ihåg?

Idag reste jag mig upp så fort från sängen att jag nästan svimmade. Då skrattade jag högt och insåg att livet inte behöver vara så allvarligt utan man måste få ha kul ibland också. Sen vet jag inte vad som händer för jag skriver ju det här i realtid och någon siare av rang har jag aldrig varit. Kanske går jag ut på terrassen idag igen eller så kör jag om ligga-ner-resa-sig-fort-tricket.

Skuttman ville i alla fall se Jukolakartan från 1997.

Här har ni AspLövets minnen från Jukola 1997

Det kom en sjujävla störtskur över TC (under damtävlingen vill jag minnas) som frambringade en smärre flodvåg rätt igenom vårt militärtält som var, inte helt strategiskt, placerat på en asfaltsyta. [not: obekräftade uppgifter säger att det inte regnade på Järfälla] Efter lördag blev det natt och när jag vaknade i gryningen skulle jag springa en ganska lång sistasträcka. Förutom ett hjärnsläpp påväg till trean så blev jag trött och vinglade på slutet fram som en skadeskjuten fasan. Upploppet var dessutom på en travbana. Vad är det med Finnar och travbanor egentligen? 1997 hade dom ju en fin slalombacke på kartan så man undrar varför inte TC var där. Jag minns mer än detta. Ni vet. Minnen som aldrig vill försvinna. Såna minnen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu låg Järfälla inte i täten det året, så vi fick också lite regn.

Vj-löparn sa...

Linköpings OK tog första str både i dam och herrklassen. Stephen Palmer var 3-4 ggr vid andra kontrollen innan hann såg att han läst fel på kodsiffran och stämplade. Härlig svordom på brittisk-engelska fångades av YLE. Tuff terräng norr om vägen. Jag måste in och kolla lite resultat på jukola.com!

Skuttman sa...

Ah.... tack! Nu kom även mina "minnen som aldrig vill försvinna" tillbaka. Debutår. Berömd packning. Störtskuren. Beppe i täten. Hasses kollaps. Plockläge. Brötterräng. Godkänt lopp. Mårten somnar. Lång bussresa. Pissipausi. Olutpausi. Härligt! Vad har jag kvar, 2001? Fast det året vill jag nog inte minnas...

AspLövet sa...

Skuttman>> 2001 var jag, som vanligt, skadad. Brorsan och jag coachade. Men jag minms varför du inte vill minnas. Alla har vi såna ok att bära på :-(