onsdag, juni 10, 2009

Jag minns inte så mycket som igår

Om AspLövet nu bara kan sätta sig ner istället för att stå på terrassen och vagga som en tvångsintagen limsniffare så ska vi försöka få höra hur det var innan det sämre blev bedrövligt. Ni kommer höra ett par sanningar, en lögn och något som i bästa fall kan tangera ett hugskott. Knäpp händerna på magen och blunda för det här kommer inte intressera er det minsta.

Här har ni AspLövets minnen från Jukola 2000

Inte alls för länge sen, faktist under gubbvadsepoken, åkte AspLövet tåg i Finland. Tåget tuffade på till Joensuu någonstans i Karelska Karelen. Jukola det året bjöd på djävulsk gropterräng och AspLövets gubbvader ställde bara upp om dom fick ta det lite lugnare i ett 2:a lag. Inte för att AspLövet prestationsmässigt hörde hemma i ett 2:a lag men även AspLövet har haft sina ynkliga stunder i samtal med UK. Möjligen kan AspLövet själv ha varit UK detta år men sanningen i detta förtäljer icke denna historia. Det konstiga inträffade dock för 2:a laget när vår sistasträckslöpare var tvungen att avbryta för att inte missa tåget hem. Detta trots att vi låg så fint som 299:a inför den sista sträckan. Någon i resebolaget borde hängas eller är brottet preskiberat nu? Vad som definitivt skedde var att klubben spelade Jukolaspelet och vi vet ju alla vem som vann. Till protokollet kan vi föra att AspLövet åt 10 makkara under tävlingen och fick för det 3 fina poäng och akuta magsmärtor. Mitt minne säger mig också att det förekom sång på tågresan men eftersom jag inte kan sjunga håller vi tyst om det.

3 kommentarer:

Skuttman sa...

Sådärja, nu börjar vi nudda vid de få Jukola som undertecknad varit med på. Sprang jag första i andraaget? Som fan... just ja, knät pajjade igen det året, som vanligt belönas man med en långsträcka i ett andralag. Nåväl, ett grymt jukola, minns allas superform och en grym tågresa, framåt forward ahead! Såg att du och nigel spöade förstalagets löpare, vi hade väl varit topp hundra annars, inte dumt alls. Nu vill jag ha 1997! Eller när var mitt första jukk igentligen?

Anonym sa...

för dig Asplövet som JukolaFan kommer du in på listan¨

http://www.nic.fi/~kkv/jukolat.htm

AspLövet sa...

Anonym>> Tyvärr inte i närheten. Har bara sprungit 18 st.

1984-1988
1989 (Skadad, hemma)
1990 (Skadad, coach)
1991-2000
2001 (Skadad, coach)
2002-2004
2005 (Skadad, hemma)
2006 (Skadad, hemma)
2007 (Skadad, hemma)
2008 (Skadad, coach)
2009 (Skadad, supporter)

Man kan alltså utläsa att det borde ha varit mitt 26:e i år om jag haft bättre gener i min kropp.

Livet är till fullo en besvikelse.