fredag, juni 26, 2009

Jag blev vald sist

Idag har jag delat upp mig i två lag och separerat oss genom att ha olikfärgade axelband. Ett rött lag och ett blått lag. Precis som på gympalektionerna i skolan på den tiden det begav sig. Ska vi välja gubbar också frågade jag mig själv. Är du tokig svarade jag. Räcker det inte med att vi redan är två? Sen ställde vi upp oss på en man bred linje mot varandra och lät våra förvirrade blickar mötas. Vad går det här ut på egentligen frågade jag mig själv. Nu ska vi spela en variant av spökboll svarde jag. Fast istället för boll ska vi kasta tvångstankar på varandra. Man blir utslagen om man inte hinner kontra en kastad tångstanke med en ännu bättre tvångstanke. Man kan även blockera en kastade tvångstanken med en schysst spontan Norsk glipa, ett Brysselsteg eller recitering av orienteringens motto [Orientering är självvald väg i okänd mark...osv.]

Jag tror jag kommer förlora*




*Om det låter som att AspLövet är uttråkad så börjar vi närma oss första rundradion

5 kommentarer:

VJ-löparn sa...

Hoppas att du har så breda axlar så att inte axelbanden halkar ner över axlarna och ända ner till benen. Det är så lätt att snubbla/trassla in sig då ifall du tar sats när du ska kasta en tvångstanke.

(Vilken plats hade du vid första rundradion?)

AspLövet sa...

Jag är tvåa just nu men tog in mycket med en tvångstanke där jag kommer tvingas springa Stockholm City Cup om jag slänger mina gamla orienteringsstrumpor som inte använts sedan 2004.

Anonym sa...

Kommer du att köra Finnarksturen i år?

Anonym sa...

Finnmarksturen

AspLövet sa...

Anonym>> Tror inte det. Är inne i en motivationssvacka så jag lär inte hinna cykla tillräckligt för att orka 112 km