onsdag, juni 10, 2009

En blöt torrträning

Det ser ut som att det ska pissa ner i Mikkeli under helgen. Jukolahelgen. Precis som 1985 alltså. Ja jäklar vad det regnade den gången. Eller var det kanske bara på AspLövet det regnade 1985? Det brukar vara så. Att det regnar extra mycket på AspLövet. För att aklimatisera mig till helgen går jag ut på terrassen. Naken. Sätter mig i den nyinköpta brassestolen och låter regnet smattra mot min formlösa kropp. Det är kallt. Som det ska vara tänker jag och smuttar på en ljummen öl. Allt för att det ska bli så verklighetstroget som möjligt. Efter en stund drar jag på mig en regnponcho och tuggar på en bit falukorv. Så nära jag kan komma makkara med vad jag har hemma. Falukorven är dock frusen så det blir mest ett smågnagande innan jag ger upp. När jag går in skakar jag av kylan. Det kan nog inte bli värre till helgen tänker jag. Men det är heller inte något jag räknar bort att det kan bli.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill ha minnen från 2000!!!