måndag, maj 04, 2009

Yrsel = Svindel ?

Idag har verkligen töcknet levt upp till sitt namn. Har hela dagen gått runt med yrsel. Eller möjligen svindel. Vet inte riktigt skillnaden. Vimsigt har det i alla fall varit när hela verkligheten tiltar åt olika håll hela tiden. Jag har tillbringat stora delar av dagen horisontellt. Dessutom fick jag nobben från ett jobb jag sökt där jag tyckte själv att jag briljerade på intervjun. Förmodligen kom briljansen inte ur min egen skalle utan for runt i mitt eget töcken bara. Det är lätt att bli töckenblind.

Det går tämligen uselt i AspLövets liv just nu.

Katastrofer är tydligen en naturlig del i min evolution.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var arbetslös en gång och känner igen mig. Men till slut fick jag jobb, och sen gjorde jag comeback inom orienteringen. Hav förströstan - du har mycket att se fram emot!

Däremot behöver jag din hjälp. Imorgon ska jag springa min första sprint-tävling (DM i Råcksta). Sist jag höll på med orientering fanns ju inte sånt, och jag känner en skepsis mot det faktum att man egentligen inte orienterar under sprint (har testat på träning) utan bara väljer höger eller vänster om huset/tomten/dammen, sällan rakt fram.

Men eftersom jag gillar att känna mig duktig och tror mig ha en fallenhet för löpning kanske det kan vara kul ändå. Därför lyder min fråga: Hur ska jag tänka och göra för att vinna sprint-DM i H21?

Med hopp om ett svar som ger mig framgång i morgon. (Eftersom du hatar sprint har jag valt att vara anonym, hoppas det är okej.)

AspLövet sa...

Tja... vem är jag att ge råd till sprintlöpare. Den tävlingsformen kom ju i samma veva som jag försvann.

Fast jag inbillar mig att ett sjujävla löpsteg och ett par kontrollers framförhållning i kartläsningen borde vara ett gott råd.

Eller så skiter du i sprint-DM och kör Luffarligan istället. Där lär du ha bättre vinstchanser och dom däre gamla gubbarna brukar faktist hålla till i skogen.

Eller så letar du upp någon gammal drömkarta och tränar själv. Ensam är stark.

Du ser.

Jag är usel på att ge goda råd.