tisdag, maj 19, 2009

Ingen sjujävla grogg

Det blev inte någon sjujävla grogg ikväll. Till min stora ledsamhet. Den hade behövts. Jag klarade mig från punktering under dom 31km jag trampade igenom och kunde således inte belöna mig själv. Synd. Mycket teknisk åkning blev det i alla fall och ventilen som i början stod rak och rät var på slutet ett lutande torn. Någon är fel även om jag klarade mig denna gång. Kanske dags att testa rengöringstipset.

Det där med en sjujävla grogg efter mtb-rundorna måste jag strukturera om. Ifall jag drar på mig en punka får jag ta en för att lugna ner mitt tokspel och klarar jag mig från punkor så får jag fira med en sjujävla grogg. Någon måste få bli en vinnare och det är på tiden att det blir jag.

Dagens runda gick förbi klubbens gamla anrika stuga Skarvberget. I det trötta gamla vedlidret hittade jag två gamla klenoder. Skylten "Gräsänder korsar vägen" råkade följa med hem från Falkenberg och 5-dagars (1993). Den stölden ligger mig fortfarande varmt om hjärtat. Dunken "Doping Dräpare" är från ett Makrame-arrangemang (troligen från 1993-1995) och innehöll förmodligen något nästintill odrickbart i alkoholväg. Dom brukar oftast vara av den sorten. Doping Dräparna alltså.

Jag la tillbaka grejorna i lidret och fällde en tår över svunna tider som jag knappt minns längre.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du får akta dig för att låna skyltar. Några Örebroare fick dagsböter för att de stal en fiske förbjudet skylt och satte i badrummet hemma. Allt uppdagades när lokaltidningen hade ett hemmareportage med medföljande foto. Fiskarklubben anmälde dem för stöld osv

Det här borde dock vara preskiberat.:-)

Saucepan sa...

Det är ju synd och skam att en sådan gammal fin Doping Dräpare ska stå ruttna bort.

Finns det några planer på en ny omgång Makramé??

AspLövet sa...

Makrame...

Det gäller väl bara att hitta en bra plats och ett datum som funkar

2 små bagateller....

Möjligen blir det en efter sommaren i Skarvberget (även om den stugan ligger jäkligt bökigt till för att med alkohol i kroppen komma hem)

Anonym sa...

Hem? Vem skall hem när det finns sovplats i Skarvberget! Hem?