måndag, april 13, 2009

Slatt-KM

Igår körde jag, M.t.P och Beeran ett KM. Klubbmästerskapet föddes ur spontanitet och tävlingsformen var som följer.

Från ett nästan färdigfestat bord samlade vi ihop 10 glas/flaskor som innehöll tillräcklig mängd dryck för att kunna kategoriseras som slattar. Därefter körde vi "klunsning" där förloraren fick välja en "slatt". Alltså vann man om man förlorade vilket måste vara ganska unikt i tävlingsammanhang.

Beeran förlorade direkt fem raka matcher [vann slattar]. Med andra ord var jag långt ifrån att bli klubbmästare trots hemmaplan och bakvända turkalsongerna på. Har inte tagit ett KM-tecken sedan mitten av 90-talet så bränner man en sån här chans. Jag grät lite när jag somnade mig till sömns och när jag vaknade var det på min lott att diska glasen. Tack för det sa soldaten.

Inga kommentarer: