söndag, april 26, 2009

Psykoanalys 12:42 Sön. 26/4

- Hade inte du lagt av med allt vad orientering heter?

Jo. Nog är det så alltid. Orientering är för mig det opublicerade kapitlet strax efter epilogen.

- Men ändå åkte du ut på IFK Lidingös tävling idag.

Ja, men det vara bara för att Miniknatarna skulle miniknata.

- Fast det var väl ändå du som lobbade ganska hårt för att ni skulle åka dit?

Men dom tycker att det är kul.

- Om det nu inte vore så att du lägger dom orden i deras mun och mutar dom med hamburgare och godis, eller hur?

Såg du att det gick en nattorientering på Lunsen i fredags? Hade jag fortfarande varit intresserad av orientering hade du kunnat läsa spaltmeter på bloggen om det men nu rinner det av mig som räksalladen på hakan klockan 03:15 en lördagsnatt. Så lite bryr jag mig. Så lite att det inte ens syns på en 1:5000-dels karta.

- Med andra ord följer du fortfarande allt som har med orientering att göra. Är inte det ett teckan på att du inte kan kapa navelsträngen?

Du.. Du... Det finns ingenting i varken min bleka uppenbarelse eller mitt seriösa tillstånd som längre längtar efter orientering. Säg Älgdrevet, Norra Lunsen eller för all del klapperstensfält och du kommer inte se den minsta darrning på min underläpp.


[Patienten visars tydliga tecken på förnekelse och väver in sig själv i undanflykter. Rekommendationen är att medicinera hårt och vid förrvärrat tillstånd lobotomera]

2 kommentarer:

tråkmåns sa...

Förslag till alternativ terapi:

Föebered dig redan nu på alla plan för den dag du åter skall träda in på arenan.

AspLövet sa...

Jag har en plan (givetvis) men inte på långa vägar lika bra som världens bästa plan (se länk)

http://www.newyorker.com/humor/2008/11/24/081124sh_shouts_handey