torsdag, april 02, 2009

Nattorientering är vidunderligt

Näee. Nu får ni sluta upp med att deppa och stirra in i väggen för väggen kommer med största sannolikhet krossar er när den faller.

[sagt med tröttkörd berättarröst, typ Jon Connor i T3, till mig själv]

Imorgon är det ju för fan Grymnatta och hade det inte varit för dom små petitesserna att jag tillhör arrangörsklubben och inte haft en funktionsduglig kropp dom sista 5 åren hade jag varit anmäld och förväntansfullt sprungit runt på terassen som en hormonstinn hanhund i spåret på en löptik och skrikit något totalt irrelevant. Men nu är det ju inte så. Att jag skriker och beter mig alltså. Inte springer heller. Går, är det enda jag kan skryta med. Men några lyckliga stackare lär väl göra det imorgon. Springa Grymnatta. Vårvarmt, blött och kolsvart. Kan det bli bättre? Nej, säger jag högt till mig själv och smetar samtidigt lite extra voltarensalva på gubbvaderna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Konstaterade i PM att min arbetskamrat gjort allt för att bökat till det inför tävlingen -"OBS! Ett vägarbete med skytteltrafik har plötsligt påbörjats intill tävlingsområdet. Var ute i god tid!!"

Vadå plötsligt? Projeket påbörjades i höstas så det var väl arragörestaben som förra veckan kom på - Oj fan, vi skall visst ha en tävling nästa vecka eller?

LP

AspLövet sa...

Helt rätt. För löparna är det viktigt att få korrekt info. Förhoppningsvis kommer inte allt för många komma försent till strt ändå.