tisdag, april 28, 2009

Ledde när 7 hade kommit upp

1978 sprang jag en tävling i precis det parti som jag cyklade igenom både på utvägen och hemvägen under dagens mtb-runda. Man kan konstatera att dagens karta över området har få likheter med den som togs fram 1976. Hursomhelst var det en närtävling men jag minns ej om det var någon åldersindelning eller om man valde en bana och tävlade mot alla andra som ville springa samma. Litegrann som direktanmälan. Möjligen var det så att jag sprang direktanmälan. Tiden har raderat den ointresssanta informationen från min alkoholskadade hjärna.

Jag kom i alla fall 4:a av 20 startande med tiden 29,01. Låter väl helt OK för en spenslig 12-åring som just börjat ta sina första stapplande steg mot att bli världens bästa orienterare. Det roligaste är att jag på baksidan av kartan har skrivit kommentaren.

"ledde när 7 hade kommit upp"

Sån trivia kunde vara oerhört viktigt i den åldern.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snitsel 200 m in till mål på en närtävling? Det var lyxigt att vara med på 70-talet, sporten är mer macho nu!

AspLövet sa...

Du menar alltså att sedan jag slutade tävla sisådär 2003-2004 har den snitslade (eller snitzlade som det hette förr) spurten försvunnit? Det var som fan.

Något jag alltid saknade under min kariär var den uppfångande snitseln. Den varianten användes alldeles för sällan.